Case Study

Alle nettløsninger vi leverer fungerer rett ut av «boksen» uten behov for skreddersøm.

Likevel er det nyttig å vite at vi kan skreddersy våre nettløsninger 100% etter dine ønsker og behov.

Her finner du noen eksempler på hvordan vi har hjulpet vår kunder å presentere sitt firma på Internett, skape økt salg via ehandel, forbedre produkt presentasjon, øke trafikken til hjemmesiden, m.m.

NetCam Norge AS

NetCam Norge AS er en av norges ledende leverandører av videoovervåkning og sikkerhetsløsninger. Selskapet selger sine produkter og tjenester via ehandelsløsning i tillegg til tradisjonelle salgskanaler.

Netcam hadde startet på egen hånd med utvikling av ehandelsløsning, men tok kontakt med Webkonsepter.no da kompetansen på webutvikling til slutt ikke strakk til.

NetCam fant frem til Webkonsepter etter et Google søk på nøkkelordet «nettbutikk løsning».

Vi gikk i gang med å struktuere informasjonen som skulle inn i nettløsningen og tok en gjennomgang av Netcams målgruppe for å tilpasse ehandelsløningenen til dette segmentet.

Deretter startet vi en design prosess av forsiden og utvalgte innersider som egen landingsside per bransje, en side som beskriver Netcams´s systemer, etc.

Målet med denne prosessen er å skape en nettløsningen som konverterer; dvs. gjør så stor andel som mulig av nettside trafikk om til salgsprospekter eller salg i nettbutikken.

Netcam hadde ønske om å presentere produktene på en helt bestemt måte for å få frem viktige detaljer om hvert produkt på produktutlistingssider.

Kunde ønsket mer informasjon per produkt, punktliste med de viktigste produkt detaljene, tydelig visning av pris, godt synlig kjøpsknapp, etc.

Vi laget et forslag til produktutlistingsdesign som vi implementert i nettløsningen etter kundes godkjenning.

Jo mer tilpasset produkt utlistingen er til produktene, jo bedre oversikt oppnås.

Netcam selger overvåkningsløsninger som overvåkningskameraer, harddisk opptakere, monitorer, kabler og annet tilbehør.

Nettbutikken består av flere tusen produkter, derfor er det viktig at det er enkelt å finne frem til ønsket produkt.

I den forbindelse designet vi en egen produktutlistingsside med avanserte søke og filtreringsfunksjoner, litt ala finn.no – som vi i neste runde implementerte rent teknisk i ehandels løsningen.

Jo enklerer kundene finner produktene de leter etter, jo større er sjansen for at det blir et salg.

Etter at ehandelsløsningen var lansert var noe av det første vi gjorde markedsføringsmessig å sette opp retargeting.

Retargeting er en markedsføringsteknikk som gjør det mulig å logge alle som besøker nettsiden din og deretter vise målrettede annonser på bla. Facebook og Google AdWords for gruppen.

De 5 annonsestørrelsene du ser her er de mest vanlige for Google´s Display Network . Google Display Network kampanjer kjøres via Google AdWords til Google´s nettverk av annonsepartnere (kalt Google AdSense partnere).

Markedsføring handler i stor grad om segmentering. Med Retargeting treffer du et et veldig spesifikt segment som normalt gir høy konverteringsrate.

Webkonsepter.no har utviklet vår nettbutikkløsning og bistår med drift og markedsføring. Vi anbefaler Webkonsepter.no til andre som trenger en pålitelig nettbutikk leverandør.

Daglig leder Arve Willassen - NETCAM NORGE AS https://www.netcam.no/

Lagerboks AS

Lagerboks AS er et av norges største selskaper på utleie av minilager og mobilt minilager.

Lagerboks AS hadde behov for en mer brukervennlig og bedre prisberegner for mobilt minilager enn hva deres gamle nettløsning kunne levere.

Vi satt opp en ny nettløsning med et webdesign som kunde hadde valgt ut. Deretter satte vi opp i samarbeid med kunde en wireframe skisse av prisberegneren slik kunden ønsket den skulle se ut.

Etter at wireframe skissen var godkjent startet vi koding av prisberegneren og jobbet med testing til alle funksjoner og beregninger var på plass. Til slutt laget vi et design som matchet Lagerboks grafiske profil som vi implementerte over den tekniske løsningen.

Å ha en teknologisk løsning som er bedre enn konkurrentenes er gull verdt! tips; prøv å sammenligne Lagerboks prisberegner med konkurrentene på mobilt minilager.

Lagerboks ehandels løsning består i tillegg til prisberegneren blant annet av en «flyttebutikk» hvor du kan kjøpe flyttemateriell som pappesker, tape, innpakningspapir og lignende.

Da Lagerboks trengte nye og bedre bilder av produktene i flyttebutikken, tok vi med vårt mobile fotostudio til Lageboks lokaler i Bertrand Narvesens vei 8 i Oslo.

Her fotograferte vi alle produktene som skulle inn i flyttebutikken. Når fotograferingen var utført, overtok vår retusje designer som sørget for at hvert bilde fikk en overhaling i photoshop før bildene ble oversendt til kunde.

Det nytter ikke med en bra nettløsning om bildene er dårlig. Profesjonelle bilder er derfor noe av det mest lønnsomme du kan investere i når du skal i gang med ny nettside.

Marshmallow Group AS

Marshmallow Group AS er et nytt og spennende konsulentselskap som har spesialisert seg på Atferdsøkonomi. Selskapet hjelper bedrifter med topplinjevekst, holder fordrag, og driver med salgs- og ledertrening.

Som de fleste nystartede selskaper, trengte også Marshmallow Group AS en ny hjemmeside. Webkonsepter.no fikk oppdraget med utvikling av hjemmeside løsningen.

Uten å gå i for mange detaljer leverte vi en mobiltilpasset hjemmeside løsning basert på kundens ønsker. Nettside løsningen ble levert med ehandels funksjonalitet innebygget for å gi mulighet til salg av boken «Mestringskoden».

 

Det er fullt mulig å kombinere en hjemmesideløsning med ehandelsfunksjonalitet.

Underveis i utviklingen av Marshmallows hjemmeside ble det behov for professjonelle bilder.

På samme måte som for Lagerboks benyttet vi vårt mobile fotostudio, som forøvrig består av en bakgrunn som er 3 meter bred og 3 meter høy i tillegg til 3 studio lys, og retusjering av bildene i etterkant for å få riktig farge og kontrast i tillegg til at bakgrunnen blir redigert bort og erstattet med hvit bakgrunnsfarge.

Trenger ditt firma professjonelle bilder av medarbeidere eller produkter? Ta kontakt for et bra pristilbud.

Som webdesigner er det vår jobb å få kunden til å fremstå som unik og professjonell. Her er et eksempel på et banner som presenterer Marshmallow Group AS basert på gruppebildet du ser ovenfor og litt kreativitet.

I tillegg til banner design, har vi mange års erfaring i annonse design til bruk på bla. Facebook og Google AdWords.

I forbindelse med lanseringen av Marshmallow Groups´s hjemmeside skulle det kjøres en kampanje for å promotere nettsiden, atferdsøkonomi og boken «Mestringskoden».

Til denne kampanjen laget vi en film der forfatter av «Mestringskoden», Jon Ivar Johansen, forklarer hva Atferdsøkonomi er.

Også vårt filmstudio er mobilt, og kan fraktes til der filminnspillingen skal skje.

Vi vil takke Webkonsepter.no for utviklingen av våre nye nettsider. Arbeidet ble utført på en profesjonell måte til avtalt tid og pris.

Styreleder Tore Heitmann-Hansen - MARSHMALLOW GROUP AS http://marshmallowgroup.no/

N M Thune AS

N M Thune AS, mer kjent som Thune Jewelry & Watches, er en av norges største gullsmeder med egen nettbutikk og fysiske butikker over hele landet.

Da Thune skulle øke sin satnings på ehandel fikk daglig leder i Webkonsepter.no, Raymond Furre, i oppdrag å bistå med råd og veiledning om ehandel, webutvikling og markedsføring generelt.

Da oppdraget omfattet strategiske og markedsmessige elementer kan vi ikke gå inn på detaljer.

Daglig leder Raymond Furre har mange års erfaring med ehandel, og har i tillegg til oppdraget for Thune jobbet som nettbutikksjef for Polarn O. Pyret.

En del av oppdraget innebar produktbilde fotografering og retusjering.

I dette eksemplet ser du en ring før og etter retusjering i tillegg til at ringen er tiltet for å fremstå mer spennende.

Betania Sokndal

Menigheten i Betania ble grunnlagt i 1921, og teller i dag med tilhørige familiemedlemmer over 500 medlemmer.

Da Webkonsepter.no utviklet nettside for Betania Sokndal, var booking kalender ett av ønskene i tillegg til de mer vanlige funksjonene som publisering, nyhetsbrev, etc.

Vi satt opp en nettløsning med booking kalender som gir Betania mulighet til å legge inn gudstjenester og andre arrangementer, og presentere disse på førstesiden.

Det finnes tilgjengelig et stort utvalg funksjonalitet til WordPress, der det aller meste er gratis.

Hør hva Arnstein Bendiksen har å fortelle om nettsiden vi utviklet for Betania Sokndal.

Klikk på «play» knappen for å spille av videoen.

Raymond FurreCase Study