Inbound Marketing

Inbound Marketing handler om å nå ut til kundene med nyttig informasjon og kunnskap når kundene er i kjøpsmodus, og IKKE forstyrre med lite segmentert masse reklame.

Søkemotoroptimalisering
Søkemotoroptimalisering
Søkemotoroptimalisering

Gratis Inbound Marketing analyse

Hvor bra er nettsiden din klargjort for Inbound Marketing?

Vi ser på hvor godt nettsiden din er synlig i organisk søk, hvor bra landingssidene konverterer trafikk om til leads og salgsprospekter.

Til sist gir vi noen tips til hvordan du kan forbedre nettsiden din og din markedsføringstrategi for å øke antall konverteringer og oppnå bedre resultater med markedsføringen.

Fyll ut skjemaet under for gratis analyse

Inbound Marketing prosessen

Inbound Marketing handler om å Tiltrekke seg relevant nettsidetrafikk, Konvertere trafikken om til leads og Lukke salget.

Sist men ikke minst, Glede kunden ved å levere «det lille ekstra».

Tiltrekke

Ved hjelp av nøkkelord analyse, søkemotor optimalisering, epost markedsføring og klikk annonsering.

Nøkkelord analyse

Nøkkelord analyse

Nøkkelen til din suksess med Inbound Marketing ligger i hvilke nøkkelord du velger å fokusere på.

For å tiltrekke deg de riktige kundene, det vil si potensielle kunder som er på jakt etter dine produkter og tjenester, er det nødvendig å gjøre en nøkkelord analyse.

Det er tusen forskjellige måter å søke etter samme produkt på når du gjør et Google søk. En nøkkelord analyse avdekker ulike søkemåter, finner hvilke nøkkelord som har høyest søkevolum og hvor sterk konkurranse det enkelt nøkkelordet har.

Søkemotor optimalisering

Når du har funnet nøkkelordene du ønsker skal oppnå en side 1 posisjon i et Google søk, er det på tide å starte søkemotor optimalisering.

Søkemotor optimalisering er en teknikk som benyttes for å gi dine nøkkelord bedre synlighet i et vanlig organisk søk på Google og andre søkemotorer.

Mer om søkemotor optimalisering finner du ved å klikke på knappen under.

Søkemotor optimalisering
Nøkkelord analyse
Nøkkelord analyse

Epost markedsføring

Epost markedsføring der kunder og andre som selv har meldt seg på din epost liste, er en veldig rimelig og god måte å markedsføre dine produkter og tjenester.

Ved regelmessig epost utsendelser kan du fortelle potensielle kjøpere om dine produkt nyheter og samtidig være i dine kunders bevissthet til den dagen kunden kommer i kjøpsmodus.

Spam, dvs. å sende ut epost til potensielle kunder som ikke har bedt om dine eposter er ikke tillatt, er ødeleggende for ditt firmas rennome og et klassisk eksempel på «Outbound Marketing».

Klikk annonsering

For deg som kjører annonse kampanjer kommer du ikke utenom Klikk Annonsering.

Klikk Annonsering er i dag hovedsaklig fokusert omkring Google AdWords, Facebook og LinkedIn som de 3 største annonsekanalene.

Med klikk annonsering kan du nå helt bestemte målgrupper, segmentert på kjønn, alder, bosted, arbeidsgiver, interesser og mye mye mer.

Vi kan hjelp med målrettede annonse kampanjer som leverer høy konverteringsrate

Nøkkelord analyse

Konvertere

For å kunne konvertere trafikken som kommer fra nevnte aktivieter i avsnittet over til salgsleads er det viktig at du har laget gode landingssider, gjort A/B testing og satt opp «CallToAction» som fungerer.

Nøkkelord analyse

Landingsside

En landingsside kan være en helt vanlig side i nettløsningen din, en bloggpost eller en produktside om du driver en nettbutikk.

Det som uansett er vesentlig er at landingssiden er skrevet og designet på en måte som gjør at besøkende får lyst til å ta kontakt for å få mer informasjon (eller gjøre en bestilling om det er en produkt side).

I tillegg bør landingssiden har ett «CallToAction» element som fører en eller annen handling (Bestillingsknapp, skjema, ebok nedlasting, etc).

A/B testing

A/B testing er en måte å finne ut hva som fungerer og hva som ikke fungerer i markedsføringen din.

A/B testing betyr å lage 2 versjoner og så måle hvilken av disse 2 versjonene som gir best respons.

A/B testing kan benyttes på alt fra annonser til elementer i landingssiden som tittel, knapper og «Callto Action» elementer.

Nøkkelord analyse

Call-To-Action

«Call-to-Action» kan være knapper eller skjema gjerne i kombinasjon med fargerike bakgrunner og selgende seksjonsoverskrifter.

Målsetningen med et «Call-To-Action» element er å tiltrekke seg oppmerksomhet og fremkalle en handling, som å klikke på knappen, fylle ut et skjema eller gjøre et kjøp.

Quiz:

Nøkkelord analyse

«Hvor mange Call-To-Action elementer har denne siden?»

Lukke

Om du har gjort en god jobb med å Tiltrekke deg besøkende til nettsiden din og Konvertere trafikken om til salgsleads, har du nå en liste med salgsleads som må Lukkes, dvs. gjøres om til Kunder.

Nøkkelord analyse

Salgsarbeid

For å lykkes med å gjøre salgsleads om til kunder er det viktig at du har laget deg en arbeidsflyt over hvordan du skal utføre salgsarbeidet og bestemt hvem som er ansvarlig for salgsoppfølgingen.

Leads kommer inn normalt som epost, via nettsiden eller på telefon. Her er det viktig at det ikke går for lang tid før salgsleadset blir fulgt opp. Går det for lang tid, mister du leadset.

Det bør defineres en trinnvis prosess som beskriver hver oppgave fra første henvendelse til du enten har fått en ny kunde eller du ikke klarte å lukke avtalen.

CRM

Det er naturligvis mulig å drive salgsarbeid manuelt, men ved å ta i bruk en CRM løsning (Customer Relationship Management) blir jobben mye enklere.

Ved hjelp av CRM kan du automatisere hele salgsprosessen, delegere oppgaver og spare tid på predefinerte tilbudsmaler for å nevne noe.

Vi kan hjelpe med oppsett og implementering av CRM for ditt firma.

Nøkkelord analyse

Glede

Tiltrekke, Konvertere og Lukke gir i sum nye kunder og salgsomsetning. Skal du gjøre gjensalg er du også nødt til å Glede.

Nøkkelord analyse

«Det lille ekstra»

«Det lille ekstra» handler om å utvikle en strategi der du gir dine kunder litt mer enn hva de forventer.

Eksempelvis om du sier at leveringstiden er 7 dager men vet at du kan levere på 5 dager, gjør du dine kunder fornøyde uten at det koster noe ekstra.

Vi kan hjelpe med å utvikle en «Det lille ekstra» strategi for å oppnå flere fornøyde kunder og større grad av gjensalg.

«Excellence»

Hvilket «mindset» har medarbeiderne i bedriften? Blir det fra ledelsen fokusert nok på å lære medarbeiderne å levere «excellence» på alle nivåer i bedriften?

«Excellence» handler om hva den enkelt tenker i møtet med kunden. Om å ha et sterkt ønske om å gjøre sitt beste, selv om dagen har vært lang og en er sliten.

Det handler også om å utarbeide systemer og evaluering som fanger opp avvik i tillegg til opplæring og fokus for å høyne graden av «excellence» innad i selskapet.

Vi kan hjelp med å forbedre graden av «excellence».

Nøkkelord analyse

TRENGER DU HJELP MED UTARBEIDELSE AV INBOUND MARKETING STRATEGI FOR DITT FIRMA?

Gratis konsultasjon

Ønsker du å drøfte Inbound Marketing for din bedrift? Ta kontakt så avtaler vi en time kostnadsfri og uforpliktende snakk om hvordan Inbound Marketing kan implementeres for din nettside og i ditt firma.

Fyll ut skjemaet under

Raymond FurreInbound marketing